Rubriky

pondělí 19. srpna 2013

Jídlo z mého stolu I.

V posledních několika dnech jsem se místy vykašlala na své touhy jíst co nejvíc zdravě a podnikla jsem spolu s pro mě důležitými lidmi takovou menší "terapii," kdy jsem si po straaašně dlouhé době dala spoustu moc dobrých věcí, které jsem si roky odříkala, ale proč si občas nezahřešit, že. :) Zvládla jsem to kupodivu dobře, čekala jsem, že to bude obtížnější, ale přes prázdniny překvapuji sama sebe, jak mi to pěkně jde (Omluvte tu samochválu, ale po dlouhé době se mám za co pochválit, no neudělali by jste to taky? :D). Ovšem mým plánem není přejít na junk food, jen se snažím naučit se přijmout jídlo jak zdravé, tak i to méně prospěšné a nebát se občas si dát něco, na co mám chuť a nespadá to kaloricky a výživově zrovna do kvalitního jídelníčku, ale jak jsem tak o tom uvažovala, je lepší si dát občas čokoládu, než se roky mořit se zdravou výživou. :) Takže co méně zdravého (ale i zdravého) jsem si dala?

                                                                  Ice cream with boyfriend
Na zmrzlinu jsem začala s přítelem chodit už nějaký ten pátek zpět, pravda, ale přesto si ten pocit, že "můžu," užívám stále stejně, přeci jen je to pro mě po letech novinka a teď ho kolikrát na tu zmrzlinu tahám ještě sama, pod různými záminkami. :D Ale je fakt, že si jí dáme napůl, pro mě je to ještě moc velké sousto, ale snažím se nepodvádět a opravdu si dám poctivě půlku poháru. :)
       

                                                                    Milkshake with bananas 
Asi si říkáte, co je na sklenici mléka s banánem zajímavého, ale pro mě toho je na téhle sklence zajímavého dost, poprvé jsem totiž využila vlákninový nápoj ze sóji, o kterém se zmíním příště, plus kapku vanilkového extraktu, mléka a menšího banán. Ten sójový nápoj je vlastně obdoba proteinu, jen se to jinak jmenuje a má to trošku odlišnější složení, ale jinak to co se týče bílkovin vyjde téměř nastejno. Rozhodla jsem se nejdřív pro tenhle potravinový doplněk, než bych přešla na protein, který je dražší, ale jelikož mi chutná i tenhle "Ballastoff drink," tak si příště koupím už normální protein. :) Nicméně na tohle nezanevřu a až doma budeme mít konečně jiné mléko, než mléko pro nemocného psa, tak se do něj zase pustím. :)


                                                                    The second ice cream
Jak jsem se tak pustila do pohárů s přítelem a jelikož jsem nechtěla zahanbit své schůzky s kamarádkou, tak jsme si zaskočily na pohár do naší nejoblíbenější malé kavárny u nás ve městě. Je skvělá jednak v prostředí, které je útulné, obsluha je tam skvělá a hlavně vám ve všem vyjdou vstříc, což dokazují i tyhle poháry. Jejich základem je vanilková zmrzlina, do které si můžete naházet co chcete a kolik chcete, já si zvolila hořkou čokoládu (příšerně dobrá, minimálně 70%), mandle a jahody, které tam vážně byly! A velké!


                                                        Bezinková grenadina s čerstvou bezinkou
Tento skvělý nápoj opět pochází z mojí nejoblíbenější kavárny, stejně jako výše zmíněný pohár. Na bezinkovou limonádu jsem narazila úplně náhodou, došly jim citrony, takže jsem si nemohla dát citronádu a tak jsem zvolila první, co jsem uviděla. A rozhodně jsem neprohloupila, teď už si jí dávám tak často, že mi jí obsluha automaticky nosí bez ptaní. :D

                                                               Oběd, který jsem ani nechtěla
Ne, tohle opravdu není řízek, ačkoliv tak vypadá, je to konkrétně kuřecí kapsa plněná šunkou a sýrem, ačkoliv jsem si objednala její lehčí verzi a sice kapsu plněnou zeleninou. Nicméně servírka to nějak popletla a tak jsem místo zdravějšího oběda měla takovouhle propečenou zajímavost s podivným sýrem a nejspíš tou nejhorší šunkou, která se dá sehnat. Ne, že by mi to způsobilo takové trauma, jako polévky a šišky s mákem ze školní jídelny na základce, nicméně jsem peněz litovala stejně, jako když jsem šla na horor V zajetí démonů a většinu filmu jsem měla hlavu nacpanou u přítele na rameni, abych neviděla nic hnusného. :D

                                                                   Salát s rukolou a olivami
A na závěr něco s pořádnou dávkou vitamínů. Tenhle salát jsem si dala, když jsem šla do pizzerie, měla šílený hlad a tak jsem si k pizze s přítelem objednala ještě salát, nicméně byl zbytečný. Snědla jsem dílek pizzy, pustila se do salátu a ten mi tak kouzelně sebral veškerou chuť k jídlu, že ho musel dojídat přítel a tu pizzu jakbysmet. Nebyl špatný, tedy až na ty olivy a rukolu, která mi ten den moc nesedla, nicméně jsem ze sebe měla dobrý pocit, že dělám něco pro své zdraví, každopádně příště padne volba na nějaký jiný salát, pokud možno bez rukoly, oliv a levného olivového oleje.

2 komentáře:

  1. Také mám období, kdy nad zdravýma věcma občas zvítězí ty nezdravé! :))
    Třeba takové zmrzlině já prostě neodolám, stejně jako ty! :-))

    OdpovědětVymazat
  2. takové články mám nejradši :)
    máš moc hezký design

    OdpovědětVymazat