Rubriky

pátek 16. srpna 2013

Srovnání jídelníčků a hmotnosti

Dnešním článkem bych se chtěla pozastavit nad tím, jak se měnily mé stravovací návyky společně s hmotností v době, kdy jsem začala mít potíže s jídlem, v době léčení v nemocnicích, až po současnost, kdy si váhu jakž takž držím, nicméně s jídlem to není slavné. Tenhle článek píšu už podruhé, první byl šíleně dlouhý, což bych nečetla do konce ani já, takže tohle je směska toho, co mi přišlo zásadní a co bych chtěla zaznamenat. :)

                                                                       Váha
Má hmotnost se v posledních letech měnila opravdu dost, nejvyšší rozdíl je takřka o dvacet kilogramů, shodou okolností jsem obou těchto hmotností dosáhla v léčebně. Jak to tedy vypadalo za posledních pět let od roku 2008 při výšce 155 centimetrů?

Počáteční váha (11 let) - 40 kg
Drastické hubnutí (cca 3 měsíce) - 15.7. - 37,6 kg
                                                     22.7. - 36,4 kg
                                                     2.8. - 35 kg
                                                     15.8. - 33,8 kg
                                                     1.9. - 31,3 kg
                                                     26.9. - 28 kg
                                                     5.10. - 26,5 kg
                                                     20.10. - 24,9 kg - nejnižší váha, BMI 10,41

Odchod z léčebny v Motole (leden 2008) - 41 kg až po 43 kg
Druhý příjem v léčebně tři roky zpět - 39 kg, odchod se 45 kg, BMI 18,26
Současnost - 42 kg, 157 cm, BMI 17,04


                                                                    Jídelníčky

1) Jídelníček v době před anorexií nebyl zrovna ukázkový. Doma jsem snídani nestíhala, ve škole jsem si dala něco sladkého, obědy jsem moc nemusela (to víte, školní jídelna :D), tak jsem si místo něj koupila něco nezdravého, doma jsem k tomu ještě něco přidala, následovala večeře a po ní jsem se ještě něčím dokrmila, což rozhodně nebyl bílý jogurt. :D

7:30 - nanuk Ledňáček, sáček gumových medvídků, houska
9:45 - švýcarka (Znáte? Sladké pečivo se skořicí, kradla jsem to kamarádce :D), sušenka Kinder Bueno
12:30 - pár zobnutí do školního obědu
13:00 - anglický rohlík
14:00 - hrnek mléka se šesti velkými lžičkami Granka (ano, není to překlep, šest :D)
15:20 - ovocný jogurt
17:30 - rohlík s vysočinou, pár koleček okurky, kus eidamu
19:00 - miska brambůrek

2) Ještě ne ta "hrozný" jídelníček před atakem anorexie, nicméně to byl velký skok v porovnání se stravováním popsaným výše.

7:00 - ovocný jogurt
9:45 - rohlík, jablko
12:30 - cca 1/2 školního oběda
13:10 - točená zmrzlina (neodolala jsem, to se mi stávalo pořád :D)
15:00 - pudink v kelímku se šlehačkou
17:30 - rohlík se šunkovým salámem 
20:00 - hrst solených arašídů

3) Tady už je typický jídelníček anorektičky, který můžete vidět na pro-ana blogách, který jsem víceméně držela tři měsíce. Výjimka byla dvoutýdenní hospitalizace v klasické nemocnici, kde jsem za dva týdny jedla asi třikrát.

12:00 - jedna menší brambora, dušená mrkev
17:30 - paprika

4) Následovala léčebna v Motole, kde jsem musela začít jíst hodně, na což jsem vůbec nebyla zvyklá, takže zvracení z přejedení bylo na denním pořádku, nemluvě o zažívacích problémech, které mě pořád trápily.

7:30 - dva sýrové rohlíky, máslo, 100g šunky
9:30 - rohlík s máslem, hrnek mléka
12:15 - miska husté gulášové polévky, 5 bramborových knedlíků, uzené maso, zelí, kremrole
15:30 - sladký pletenec, velký banán
17:30 - dva chleby, 20g másla, 100g vysočiny
19:30 - chleba, celá krabička Lučiny

5) Jídelníček za dva roky v další léčebně, mi dělal snad ještě větší potíže, než jídlo v Motole, hlavně tam to prostředí bylo o dost horší, skoro jako vězení, sestry byly příšerné, kázeň se musela dodržovat, jinak si vás tam nechali déle a tresty v podobě zákazu návštěv, nebo zavírání do holé místnosti s kamerami byly na denním pořádku. Už nikdy víc...

8:00 - dva rohlíky, máslo, smetanový jogurt, vejce, bílá káva
10:15 - chleba s máslem a taveným sýrem, jablko, velký hrnek mléka
12:15 - čočková polévka, obrovská porce brambor, sekaná
15:30 - chleba s máslem, kakao
17:30 - dvě housky, dvě misky bramborového guláše
20:00 - chleba s máslem, smetanový jogurt, hrnek mléka

6) Současný jídelníček je úplně jiný a vím, že je toho málo, nejsou tam místy kvalitní potraviny, ale alespoň nějaké plus je to, že jím pravidelně. Ráda bych přidala víceméně na všem kromě oběda, ten bych spíš ozdravila, ale jinak rozhodně chci přidat a jíst lépe. :)

7:30 - bílý jogurt Hollandia, 30g Dobré vlákniny
9:45 - proteinová tyčinka z DM
11:30 - půl sáčku rýže, kuřecí prso, miska rajčat
15:00 - tvaroh Ovofit
17:30 - cereální kaiserka, trocha Lučiny linie, půlka Hermelínu figura, veelká miska zeleniny


Doufám, že se mi brzy povede se dostat od hladovění, velkých porcí v léčebnách a momentálnímu nedostatečnému jídlu, k jídelníčku, který bude už konečně ten pravý. :)






4 komentáře:

  1. Pane jo, nedokáži si tě představit v obdoví anorexie, musela si být snad neviditelná :-oo
    Nyní je ten jídelníček také dost slabý, pokud budeš chtít, můžeš se na mě obrátit a podiskutovat ho! :)
    Držím ti palce !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem byla, mám i fotky, ale raději jsem je sem nedala, to jsem byla víceméně jen kostra, doktoři mi tehdy řekli, že když bych se dostala do nemocnice o týden později, tak tu nejsem... Ale jsem odhodlaná s tím bojovat. :)
      Díky mockrát za nabídku, rozhodně se Ti ozvu, moc by mi to pomohlo! :)

      Vymazat
  2. Ahoj. :) Přečetla jsem si jen tenhle článek a už je mi jasné, o co jde. Anorexie je svině, mě tedy nepolapila (alespoň jsem nebyla v léčebně nebo jsme nemusela přibírat, nedržela jsem žádné striktní diety), ale chňapala po mě. Díky Bohu, že jsem jí odolala.
    V tvém současném jídelníčku je toho jídla sakra málo, samozřejmě záleží na pohybu. K snídani bych dala ještě ovoce a té dobré vlákniny dala také víc, ovofit bych vyměnila za polotučný tvaroh rozmixovaný s oblíbeným ovocem s trochou oříšků....a tak dál. Ale jde to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za komentář. :) Anorexie je vážně hnus, strašně to zkazí život, ale to si bohužel člověk v ten moment neuvědomí a já nebyla výjimka, taky to se mnou špatně dopadlo, ať už jde o psychické následky, zdravotní problémy, nebo o zkažené dětství, kdy jsem celkově rok strávila po léčebnách. Jsem ráda, že se Ti povedlo jí utéct, když už po tobě šla, zasloužíš si obdiv, ono se to nezdá, ale je to opravdu těžké. :)
      Co se týče jídla, tak vím, že je toho málo, částečně proto jsem si založila tenhle blog, moc s tím chci něco dělat a blog je pro mě velká motivace. :)

      Vymazat