Rubriky

středa 16. října 2013

Jak si oslazuji život

Achjo, koukám, že tenhle blog opravdu celkem dost zanedbávám... Ale ve škole je toho teď šíleně moc, není výjimka, že píšeme šest testů a to máme pět hodin (jo, i to se na našem gymplu může stát), takže jediné co dělám je to, že mám permanentně otevřenou učebnici nebo sešit a snažím se nacpat do hlavy sto padesát pojmů na slepou mapu, nebo vzorce na fyziku. Známky sice nejsou zrovna košer, ale snažím se, takže minimálně nemám výčitky. To je asi tak jediné pozitivum. :D Do toho se mi opět nějak podařilo zhubnout, takže mám teď kilo do silné podváhy, podle toho co jsem zjistila na internetu. Nevypadám rozhodně nijak vychrtle, což mi říká i objektivní okolí, ale mě osobně to trápí, hlavně kvůli té neutuchající hrozbě léčebny... Navíc když se ještě objevuje moje podzimní blues, což je jako loterie, jednou to přežiju bez nehody, jindy je to horší... Ale abych nepsala jen negativnosti, snažím se najít si chvilku i na pečení a vyváření, takže vám chci ukázat pár nashromážděných fotek, co jsem za září a říjen posbírala. :)

                                                           Banánková granola se s brusinkami
Abych se vám přiznala, s brusinkami jsem se před tvorbou této granoly moc nekamarádila, ale nebylo to tím, že by mi nechutnaly, spíš šlo o to, že jsem na ně moc nenarazila, samotné jsem si je nikdy nekoupila a jelikož jsem čokoholik, tak třeba müsli u mě vede čokoládové, takže tam moc brusinek nebylo. Nicméně jsem si řekla, že bych potřebovala změnu a tak musím konstatovat, že brusinky jsou moc dobré ovoce. :)

                                                                            Kiwi smoothie
Uznávám, nevypadá to pro někoho příliš krásně, ale milkshake s kiwi je chutné osvěžení, i když ne, že bych ho teď na podzim potřebovala. :D Ale jako rychlá svačinka, když není moc velký hlad, je shake ideální. :)

                                                                                 Apple bars
Tak tohle byla geniální záležitost! Udělala jsem si jemné těsto utvořené z rozmačkaného banánu a mletých vloček, na které jsem nakrájela banán na menší kousky a navrch jsem přidala to samé těsto, jen v něm bylo víc vloček a pak udělalo takovou krásnou krustu. Bylo to hrozně dobré, jen pro příště přidám jak jinak čokoládu.
                                                                             Strawberries pie
Jahodový koláč tak, že by jej svedl i můj bratr (který to celé sežral :D). Nejedná se ale o žádnou zdravou či zdravější variaci, stačí si jen udělat korpus, na který naskládat jahody s oslazenou smetanou a já konkrétně jsem je zalévala želém, takže opravdu snadný recept, nicméně pro mou rodinu velmi vděčný, konečně se neozývaly vzdechy typu "ježiš, zase tvaroh"

                                                                 Banánový chlebíček s rozinkami
Banán opět na scéně, tentokrát jako chlebíček s rozinkami. Chutnal dost podobně jako velikonoční beránek a jako ozdravení jsem ho nedoslazovala, banány byly sladké sami o sobě a já pro pro sladší chuť přidala ještě stévii smíchanou s fruktózou, o které jsem se zmiňovala zde. Nikdo nepoznal jakýkoliv rozdíl a chlebíček sklidil velký úspěch. :)

                                                                          Citronové muffiny
Muffiny moc nedělám, protože často doma nemáme košíčky a zatím jsem se neodhodlala ke koupi silikonových, protože bych si je platila ze svého a přiznejme si to, když platí rodiče, je nákup o dost snadnější. :D Mně osobně chutnaly, rodině taky, jen se objevila výtka na to, že jsou málo sladké, takže příště musím přidat víc stévie, kterou jsem si na pečení v poslední době oblíbila.


A jedna sladká tečka z přeslazeného článku a tou jsou klasické lívance, v obměně kterou mnoho z vás určitě zná a to je cottage těsto. Bála jsem se toho, protože jsem cottage jedla jen s pečivem, ale musím říct, že není důvod se obávat, jsou perfektní. :)

5 komentářů:

  1. To smoothie vypadá báječně. Kiwi mám MOC ráda. ♥
    Mohla bys prozradit recept na ty lívance? :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se Ti líbí, kiwi je hrozně fajn, u nás doma kupujeme zásadně velká balení a stejně to do večera všichni sníme. :D
      Recept klidně prozradím, je velmi jednoduchý. :) Na jednu porci je potřeba cca 1/2 kelímku cottage (takže kolem 70 gramů), 40 gramů celozrnné mouky, trošku mléka a bílek. Všechno se smíchá dohromady a pak už je postup klasický, jako u obyčejných lívanců, takže dát na pánvičku trošku oleje a opéct z obou stran. Je to výborná obměna, doporučuji vyzkoušet. :)

      Vymazat
  2. Mňamky, lívanečky vypadají dobře, stejně jako muffiny a chlebíček. Nejvíc mě zaujaly apple bars.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Apple bars byly dokonalé, všem moc chutnaly, což je u nás kupodivu, protože byly zdravější. :)

      Vymazat
  3. vše vypadá skvěle! :) a souhlasím s Lszou

    OdpovědětVymazat